Juldagsmorgon

publicerat i Allmänt;
Tacksam efter en fin julafton vaknar jag sent och konstaterar att inte ens morgonpigga svärmor har bytt om utan sitter i morgonrock vid köksbordet. Ingen julotta här inte. Härligt:-) 
Igår var det ljuvligt promenadväder, sol och kallt och snöknarr under kängorna. Idag är det nollgradigt och snöglopp. 
(null)

(null)

(null)
Igår...idag känns det mindre lockande med en promenad...;-) 

En hel del att plocka med idag. Julklappspapper i småbitar t ex efter hundens framfart. Han älskar julen! :-) 

Juldagen innebär tid för läsning av nya böcker, lyssna på ny musik och kanske se filmen man fått i julklapp. I alla fall under min juldag...

Julotta eller ej, julen är en mixmax av gamla traditioner, och i och med kristendomen fick vi något fint att fira. Med ett budskap om glädje, frid och fred. 

(null)


Ett ljus från öster
Ett mirakel sker

Änglar sjunger
Om glädje och frid

I välsignad juletid
❤️

Kan du känna energin från undret
Kan du se ljuset från stallet
Stjärnan har stannat där på himlen

En ung kvinna föder sitt barn
Långt hemifrån
I ett stall för längesen

Kan du höra änglasången
Glädjens budskap klingar ännu
Genom avstånd och genom tid

Budskap om fred och ära
Till alla folk överallt
Ta emot eller välj bort

Vi är fria här att välja
Kanske våga ställa frågan:
Var det verkligen till mig han kom?

Jag har frågat men ej fått svar
Men jag öppnar mig för undret
För det magiska i julenatten

********

God fortsättning på julen!
❤️


Kommentera inlägget här :