Vintervägar och livsvägar

publicerat i Allmänt;
(null)
På väg från torpet. På vintervägar. 
Maken och hunden återvänder i morgon. Jag först på söndag. 

Brukar du se på Mandelmanns? Jag gör det. För att det är så härligt att se människor som älskar det de jobbar med. Självhushållning. Glädje och sorg. Livet. 
Sist så var det lamning på gården. Dramatiskt blev det...
Det handlade också om återbruk. Att mycket av det vi slänger kan vi egentligen använda. Bara fantasin sätter gränser. 
———-
Längtan till Gotland blev så stor så vi bokade resa i maj. Jippiii!!!
———
Jag fick en fantastisk julgåva för en tid sen. Eller ska jag kalla det ett sorts "pris" i en "tävling" som jag inte visste att jag var deltagare i. En underbar utmärkelse...så kärleksfull <3

Nu i helgen ska jag få uppleva denna fina gåva. Inte utan ett pirr i kroppen, förväntan men också nervositet. Jag är med för att lära. Och jag känner att jag på något sätt är "kallad" eller i alla fall manad. Som om den sökande vägen jag valt att vandra nu nått ett delmål. Nu utbildning. Jag är redan nu väldigt tacksam. 
Jag är på väg hem...till mig själv, mitt ursprung, mitt syfte med denna jordevandring. Sent i livet, är det dags...Tack Mira! 

Jag vet att några av er förstår precis, andra undrar vad sjutton jag sysslar med. Det är okey. Vi vandrar olika vägar i livet. Några parallellt andra åt ett annat håll. Allt är som det ska vara. 
Stagnation är aldrig okey. Transformation är helt okey. :-))

Hör trumman
Den bjuder upp till dans
Hör trumman från en annan tid
Från någon annanstans

Något inom dig minns
Minnen som fortfarande finns
Bortom tid och bortom rymd
Bakom tjocka slöjor skymd

Hör en röst som kallar
Dig vid ditt rätta namn
Som ett eko skallar
Kom hem, kom i hamn

Slöjorna är tunnare nu...
<3

Bloggen pausar jag tillfälligt under helgen. Återkommer med glädje nästa vecka. 

Var rädd om Dig! 
Och ha en riktigt fin helg! 
Kärleksljus 
❤️

Taggar: #vintervägar#livsvägar#trumman#mandelmann;

Kommentera inlägget här :