Hett

publicerat i Allmänt;
Idag välkomnar jag varje litet moln som en kort stund skymmer solen och ger lite skugga. 
Vi hade mer skugga på gården förut innan trädfällningen, ibland för mycket skugga. 
Hundarna, framför allt den gamle, är helt slut. En kort promenad vid 6-tiden i morse kändes bra, innan temperaturen snabbt gick upp till 30 grader i skuggan. Vindstilla. 
(null)
Just här, just då, var det lite svalare...

Vi skämtade om att skaffa fläkt, jag och maken, för inte särskilt längesen. Då kändes det inaktuellt, men nu...varför gjorde vi inte det? ;-) 

Vi trodde att vi satt för alla luckor så att Balder inte ska kunna ta sig in under gamla huset...det hade vi inte...Balder är ju den långsmala typen...han hittar ingångshål han! ;-) 

(null)
Full fart på eftermiddagarna och kvällarna. Ofta med ett "fynd" i munnen, en pinne, en rot, en grästuva...

Vi har har en i våra ögon "ny" sorts fjäril här. En mörk, med svart undersida. Idag lyckades jag fånga en på bild. Lite dålig bild, men ändå. Någon som vet vilken sort?
(null)
Vacker :-)

Jag dricker sällan öl men i den här värmen är just öl en bra törstsläckare. :-)
(null)
God också :-) 

Min kropp gillar naturligtvis inte denna värme. Den påminner en om att man lever. "Överlever". 

Till sist:
Ha,ha, ha, du L-politiker som påstår att "alla har råd att köpa segelbåt"...men...suck...
Ibland är det ett väldigt stort gap mellan den politiska bubblan och verkligheten...

Och:
Var rädd om Dig i hettan! 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #hett#tidigpromenad#öl#underhuset;

Kommentera inlägget här :