Amiralen

publicerat i Allmänt;
Får man känna sig lite avundsjuk? ;-) Jag scrollar i flödet på Fb och ser de ljuvliga bilderna från vänners resor till sol och bad. Jag unnar dem verkligen detta! Men kan inte låta bli att bli liiiite "avis"...;-) 

Igår hade vi besök av en Amiral. Fjärilen alltså. ;-) Tror aldrig vi haft den äran förr. 

Undrar vad Amiralen har för budskap? Enligt Solöga:
"Det är ditt liv - du bestämmer. Min gåva till dig är att själv hålla i alla trådar. 
Just nu behöver du ha extra koll på saker och ting."

Hm...inget dumt budskap till mig just nu :-)

(null)

Det är ett fasligt tjatter och kraxande på fåglarna idag. Skatorna verkar missnöjda och skrämmer bort småfåglar. Undrar vad det är som händer? 

Dagens ord är från Greta:

"När hatfyllda människor jagar dig för hur du ser ut innebär det att de inte har något vettigare att syssla med. Och då vet man att man har vunnit".

Jag har Aspergers syndrom och det betyder att jag ibland är lite annorlunda än normen"


"Jag är inte offentlig med min diagnos för att gömma mig bakom den. Men eftersom jag vet att många okunniga personer fortfarande ser det som en sjukdom eller något negativt. Och tro mig, min diagnos har begränsat mig tidigare. Innan jag började skolstrejka hade jag ingen energi, inga vänner och jag pratade inte med någon. Jag satt bara hemma med en ätstörning. Allt detta är borta nu, eftersom jag har hittat en mening, i en värld som ibland verkar meningslös för så många människor.


Detta skrev Greta på Instagram. Hon skrev på engelska. Jag är tacksam till Expressen som översatt till svenska, så slapp jag göra det själv :-)

(null)
<3

Det var ett rejält åskoväder här igår. SMHI registrerade 3700 blixtnedslag i Gävleborgs län, 1500 i Uppland. "Inget extremt", säger meteorologen. :-) 

Balder verkar inte vara åskrädd i alla fall. Han sov gott under hela ovädret. :-) Annars är han känslig för ljud. Speciellt för såna som vi inte hör. Och inte ser vi vad det är han far iväg som ett skott mot upp mot grinden, skällande som en tok...? ;-)

(null)
"Vakthunden och hans kotte" <3


Lycka till med allt du företar dig, kära läsare! Tack för att du ville titta in här! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #amiral#budskap#gretasord#vakthund;

Kommentera inlägget här :