Soldyrkare

publicerat i Allmänt;
(null)
Underbart med balkonger. Man kan njuta i solen och ha kontroll på omgivningen samtidigt. Går det hundar förbi låter Balder som en "stucken gris"...eller skäller...och det är inget litet "gläfs", han skäller nästan som en stor hund :-) 

Jag har också suttit på balkongen och njutit av solen. Det är gudomligt att känna solens strålar mot ansiktet. Läste att det är sol över hela vårt land. Härligt! Det behöver vi. 
I uppochnervända världen dök det upp snöiga vinterbilder från Gotland och Öland igår. Aprilväder? Staräur kallas det på gotländska. Alltså "bakslag i vårvädret". :-)

Hade trevligt besök igår. Yngste sonen med flickvän. Mysigt.

Ett av de större problemen i vårt land just nu verkar vara brist på toapapper...Folk har bunkrat mängder och hyllorna i affärerna gapar tomma...varför toapapper??? 

En kristen rörelse som ska ha stort bönemöte bryr sig inte så mycket om smittorisken. De måste "lyda Gud", säger deras ledare. Och bedyrar att de har beskydd...och förtröstar på Herren...


Jag förtröstar också på Gud (källan, universum, kärleksenergin...) genom att jag får den info och den vård jag behöver, via experter och proffs. Sen är det upp till mig att lyssna och lära. Eller inte. ;-)

Oj,läser just att hela Spanien sätts i coronakarantän. Danmark har stängt sina gränser. 


Mitt bland alla coronanyheter dyker Knutbydomarna upp. Jag blir förvånad. Varför får inte "Kristi brud" en fängelsedom? Vad finns det för förmildrande omständigheter? Märkligt. Det hade nog känts bättre för de som hon manipulerade, utnyttjade och misshandlade om hon fått strängare straff. En form av upprättelse. Den kvinnan är för mig ett mysterium, en otäck gåta. 

Det är mycket man inte förstår...;-)

Hoppas att solen sken/skiner på dig också! 

Solljus

❤️




Taggar: #soldyrkare#balkonger#toapapper#förtröstan;

Kommentera inlägget här :