Innan regnet?

publicerat i Allmänt;
Onsdag kväll. En sån skön kväll det blev. Stor del av den tillbringade vi vid sjön. Sonen och hans "bonussöner" badade. 
(null)
Sensommarkväll

(null)
Endast en liten näckros blommar. Men vackert ändå. :-)

(null)
Så gudomligt vackert <3

Kvällen bestod igår, förutom bad, av pusselläggning, fika med goda hembakade ( pojkarna) bullar och prat och skratt tills mörkret la sig över oss. Mysigt. 

Dagens väder….ja, vad ska man säga? Oroväckande och förvirrande. Ska ovädret nå oss? Det mullrar långt borta och det är fuktigt varmt. Vi har en klass 1 varning för stora regnmängder. 

Förra året när maken och jag fick chansen att åka till Axmar brygga och äta god mat, blåste det nästan storm och regnet piskade ner. Det gick ingen nöd på oss där vi satt inomhus och njöt. Idag har vi fått chansen igen. Familjen ställer upp som hundvakt. Och nu undrar vi ju: lika väder som förra året? :-) 

Det här ovädret ställer verkligen till oreda i olika delar av landet. Synd om alla som blir drabbade. 

(null)
Ännu ett kort från igår kväll. Det där speciella molnet i det speciella ljuset. <3

"Du börjar bli gråhårig" upplyser en av pojkarna mig om. "Ja, jag är gråhårig egentligen, men jag färgar håret", svarar jag. Jag kände mig yngre för en stund, "börjar bli gråhårig", det lät ju positivt ;-)

(null)
Bästa mellanmålet en mycket varm dag :-)

Det blir bad, fotboll, kubb mm. Så härligt med en hel familj på besök. Att vi kan träffas utan avstånd denna sommar <3 Tacksam <3

Det mullrar i utkanten. Det känns tryckande. Snart åker vi maken och jag till vår favoritplats: Axmar Bruk. :-)

Hoppas att Du inte drabbats av ovädret! 

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #innanregnet#oväder#bad#vackertvidsjön#besökare#helfamilj#kubb#pussel#mat#axmar;

Kommentera inlägget här :