Fotboll och healing

publicerat i Allmänt;
(null)
Himlen igår kväll…

En sak är säker: jag är ingen bra "medtittare" vid fotbollsmatcher på TV. 

Jag är inte tyst och jag sitter inte still. Jag är inte ens i rummet hela tiden. Tur att maken är van vid mitt beteende…;-) 

Första halvlek. Känner plötsligt att jag måste gå ut på gården. Behöver andas in den friska luften efter regnet. När jag kommer ut sträcker jag armarna upp mot himlen och fylls av en varm känsla, en känsla av frid och lätthet. Det känns som om jag öppnar mig. Min själ, min kropp. Genom molnen skimrar ett ljus. Och jag kommer plötsligt ihåg: healingen! Jag hade ju tackat ja till distanshealing! Och där kände jag den <3 Tacksam! <3

Om du tycker att healing är något flummigt så kan jag bara säga: för mig funkar det :-)


(null)

Senare: Åter till fotbollen:

Nej…känslan infinner sig, känslan av att det är kört…i förlängningen…jag vill inte hoppas längre…jag är spänd och har lite ont i magen…rött kort för Sverige…nej…Balder vill gå ut och kissa, jag hänger med…det är blött i gräset efter regnet…skön luft. Andas. 

Det verkar gå mot straffar det här…åh, nej…

Näää! 

Vi förlorar…

Slut på den bollfesten…sorry…

Håller på Danmark nu…:-)

Och tänker att det är roligare med damfotbollen. Det är snart OS :-)

"Det är i alla fall ljust ute", säger maken innan vi kryper till kojs. 

——————

Onsdag 30 juni 2021

Sista dagen i juni månad. 

(null)Pionerna <3

Vaknar och bilderna från gårdagens match flimrar förbi. Känner en sån stolthet över "våra" svenska kämpar. Fantastiska spelare! En spelare "sticker ut": Emil Forsberg! Wow! 

Det ska inte bli mer än högst +18 grader idag. Det går an. :-) Tacksam att jag inte bor i Kanada nu. +18 är att föredra framför +49…Går inte ens att föreställa sig hur det känns. Stackars människor och djur. Och kom inte och snacka med mig om att klimatkrisen är fejk…uppvärmningen blir allt extremare och farligare…

Vi i vårt land kan ännu unna oss att njuta av sol och bad…men hur blir det för kommande generationer? 

Jag vet, jag fixade "smolk i glädjebägaren" nu…jag unnar alla att njuta i nuet och samtidigt ta klimatkrisen på allvar och dra sitt strå till stacken…vi kan, om vi vill! Eller hur?

(null)Vi vaktar gården. Och håller koll på vad husse sysslar med….:-)

I det politiska spelet försöker man nu locka varandra: "kom över till oss", "vi lovar detta om ni bara hänger med oss"….det är rent pinsamt från båda håll. En sån märklig situation i ett demokratiskt land…

Vinster och förluster. Värme och kyla. Sol och regn. Glädje och sorg….minns att du är Värdefull precis som Du är! 

Kärleksljus
♥️


Taggar: #fotboll#healing#förlust#kämparna#frid#stolthet#politiskt#spel;

Kommentera inlägget här :