Maktspel

publicerat i Allmänt;
Söndag 20 uni 2021
(null)
Ja, så har det där "beteendet" fått ett namn ;-)

En dag är allt försent. Nej, nej, det är aldrig försent! Jodå. Trots allt positivt tänk så är verkligheten ibland en annan. Att inte lyssna, kan ibland vara förrädiskt. Så är det i det politiska spelet som utspelar sig framför våra ögon just nu. Säga vad man vill om V, men de håller i alla fall fast vid sin ideologi. Löfven är expert på att förhandla och hitta kompromisser men det finns en gräns även för honom. Och Lööf ger inte vika en tum. Så ser maktspelet ut. Just nu. Vid nyval (extraval) kommer det bli än värre….

(null)
<3

Den där värmeböljan är över för oss här. Kyla, mulet och fuktig luft har ersatt. Det åskade igår och efter att Tor gett sig iväg kom varningen från SMHI. :-) Och det mullrar nu också. 
Men söderöver är det varmt har jag förstått. Badväder. Härligt! :-)
Mindre härligt är den stora branden i Småland. Hoppas att den är under kontroll.   

(null)
I år det äntligen knopp på en av våra pioner! Lycka! Den ser lite "ilsken" ut den här knoppen men den döljer naturligtvis en vacker blomma. :-)

"Min pappa Marianne" gick på SVT igår kväll. Äntligen fick jag chans att se den! (Jag såg på play, det är ju fotbollstider…) Ända sen jag lyssnade på boken har jag sett framemot att se filmen…och…blev besviken. Skådespelarinsatserna är jättebra, men det är en annan story. Lika i grunden men de har gjort en komedi av dramat. Så mitt tips: läs boken! :-) Den heter: "Min pappa Ann-Christine". 

(null)
Insekterna gillar de vita rosorna :-)

Efter många dagar av aktivitet, då jag fått glädjas över mer energi hos mig själv, verkar kroppen nu tycka: "dags för ett skov kanske?" Nej tack, svarar jag, men det här maktspelet vinner kroppen, som alltid….:-(

Nämen, så deppigt inlägg det här blev nu då…sorry…

Hoppas att Du har möjlighet att "njutglo" lite. Eller mycket. Jag tror att det är nyttigt. :-)

(null)
"Eller hur?" ;-)

Kärlek
♥️

Taggar: #njutglo#maktspel#åska#värme#knopp#kompriomisser#endagärdetförsent;

Kommentera inlägget här :