Himlar

publicerat i Allmänt;
Torsdag 9 maj 2024
Kr Himmelsfärdsdag 
Europadagen

(null)
:-)

En månad kvar till EU-valet. Ska du rösta? Jag ska. Miljö och klimat är det viktigaste att samarbeta om, känner jag. Dessutom är det viktigt för demokratin att rösta. Och för freden. Jag röstade emot EU-medlemsskap men har insett att vi behöver samarbetet. Sen finns det alltid frågor som jag retar upp mig på men i det stora hela…
Ja, det är min åsikt, var och en har sin. Det är demokrati. 

(null)
Himmelsfärd? Naturligtvis var det inte upp i den himmel, som vi kan se, Jesus begav sig. Det är Bibelns himmelrike. En annan dimension?  Vi har inte svaret. 
(null)
Jag gillar "småänglarna" längst ner :-) Okey, jag vet att det "bara" är molnformationer, men de kan också betyda "tecken"…om man vill och om man ser. <3

Kristi Himmelsfärdsdag 
"Dagen firas ofta inom Svenska kyrkan med gudstjänst tidigt på morgonen ute i naturen med efterföljande kaffe. Gökotta. En gökotta kallades det även när man tidigt om morgonen går ut för att lyssna på vårens ljud, fåglarna och då särskilt göken som brukar komma kring denna tid. Kaffegök skulle då intas (alltså kaffe med brännvin eller konjak, vanligen kallad kaffekask), för att inte bli gökdårad av att höra göken på fastande mage." Citat från Tro och Tradition på Facebook. Där finns mycket mer intressant att läsa. Rekommenderas! :-)

(null)
Lika troget varje år! Rabarber. Det är inte utan att man längtar efter rabarberpaj! :-)

Nu får vi gemensamt hålla tummarna för och gärna be om, varmare och soligare väder! Hänger du med? :-) Natten mot tisdag var här -7 grader..,

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #himlar#europadagen#himmelsfärd#rabarber#meditationsbild#idetblå;

Kommentera inlägget här :