Kanske ändå…

publicerat i Allmänt;
Söndag 10 december 2023
Andra advent
Nobeldagen
Internationella djurrättsdagen
Mänskliga rättigheternas dag

10 december 1948 antogs deklarationen om de mänskliga rättigheterna av FN:s generalförsamling. Hur följer vi den deklarationen idag???

(null)
Spår..

När jag ser bilden på spår börjar jag fundera på vilka spår nuvarande mänsklighet kommer lämna efter sig…om man i framtiden kommer kunna se några spår överhuvudtaget. En mänsklighet som förgripit sig på sig själv och helt utarmat och förstört alla möjligheter att leva på moder jord? I mina mörkaste stunder känner jag att detta är resultatet av vårt leverne idag. Vår egoism och vårt sjuka maktbehov. 
I mina ljusare stunder tänker jag att det inte kommer gå så långt. Människor kommer inse vad som är på gång (många gör det redan)och leva mer förståndigt. Att kärleken och medmänskligheten växer sig allt starkare. Utopi? Kanske…

Vi lever ju i Förnekelsens tid…men…kanske ändå?
Att leva i förnekelse leder inte till något gott. Att leva i verkligheten och sanningen, hur obekväm och jobbig den är, tvingar oss att hitta lösningar. 

(null)
Änglar! <3 De här två är ett par av mina minsta. :-) Båda med instrument. 
Dagens ljus 
tänder jag för alla som kämpar för djurens rättigheter. De som gör det av kärlek och med förstånd. <3

Dagens ord:
(null)
Så fina ord. <3 Vågar jag? Vågar du? 

(null)
<3

Så tänder vi andra ljuset. Stannar upp en stund. Vad drömmer vi om? Vad önskar vi oss? Innerst inne…
Var rädd om Dig! 

Våga säga hej
♥️

Taggar: #andraljuset#småänglar#utopi#spår#medmänsklighet#våga;

Kommentera inlägget här :