Till minne

publicerat i Allmänt;
När en fyrfota vän går bort...Det gör ont...
Nej, det är inte vår hund, men det är en kär väns hund, som jag träffade i stort sett varje dag under många år. 
Jag kommer att sakna hennes skall, hennes pussar som fläckade ner glasögonen, hennes speciella ljud när hon blev kliad, hennes "prat", ingen kunde "prata" som hon...hela hon, lilla sötnosen....
Hon är en änglahund nu...hennes vackra själ har lämnat jorden...
Det är svårt för oss som är kvar. Särskilt för hennes matte. Tomheten....

Något av de värsta uttrycken jag vet är: "bara en hund"...om man säger så vet man inte mycket om kärlek <3

För mig är det en vän som dött, inte "bara en hund."

Min vän
Din kloka, kärleksfulla matte tog ett rätt beslut att låta dig få somna in. Du var så trött, du var så sjuk.
Nu får du vila ut. Jag hoppas att det finns härliga snöhögar där du är nu. Härlig snö att rulla sig i. För det är det bästa du vet!
Om du visste hur tacksam jag är över att jag fick lära känna Dig. Dela en del av din tid här på jorden.
Jag ska ta hand om matte. Okey, hon är bra på att ta hand om sig själv, jag vet, men krama henne ska jag göra ❤️
Vila nu. Sov gott. Voff ❤️❤️❤️

"Snöhund" :-)


❤️

Idag hittade vi våra objudna gäster från i höstas. De som dansade på bordet när "katten" var borta...vi gjorde vad vi kunde då vi upptäckte besöket eller rättare sagt spåren av besöket...vi slängde massor av kläder, sängkläder mm. Rensade. Städade. Men de kom ju tillbaka en gång till...men vi visste inte förrän nyligen att de härjat omkring i stora byrån...Ut med allt på gräsmattan! Slänga...och ser man på, 2 "rester" av det som en gång varit möss...usch!!!
Nu är lådorna hela och rena och vi har en hel säck med det som ska tvättas...

Städning var ordet för dagen. På måndag kommer kärt besök, söner och äldste sonens familj och om vi får till det dyker även min yngsta syster upp under veckan. Jippiii! 

Det är molnigt idag men värmen håller i sig. Klarnade upp mot kvällen. Och nu fläktar det lite också. 

Igår kväll...vackra sommar <3

NAMASTE 
❤️



Kommentera inlägget här :