Leva livet?

publicerat i Allmänt;
Måndag 22 april 2024
Jordens Dag

(null)
Gör vad du kan <3
 
Älskade figurer. Gåvor från vänner. <3
(null)
<3

Vad menar man egentligen med budskapen: "lev livet, lev nu, vänta inte med att börja leva" osv

Oj, då! Stress stress…måste leva nu! Men vänta nu??? Stopp! Lever jag inte? Kan jag leva annat än livet? Allvarligt? Levde jag inte när jag stressade mellan jobb och hämtning av barn? Lever jag inte när jag vilar? När jag jobbar med min ångest och mina trauman? 

Det som oftast verkar vara det som menas är att: "uppfyll dina drömmar", "förverkliga dig själv" osv…men skynda dig, i morgon kan du vara död! Oj, oj, stress och krav…

Men kära nån, vi lever varje dag vi lever. Även grå, kalla dagar. Även när vi kämpar. Även när vi inte hinner eller orkar le och skratta och festa eller resa. Vi lever!!!

Många av mina drömmar genom livet har uppfyllts, det är jag tacksam över. Andra drömmar blev det inget av. Kanske lika bra? Jag menar inte att man ska sluta drömma! Det ingår i livet. De kan vara livets krydda. Att vara nöjd med det man har och det man åstadkommit är också livets krydda. Men det inser man nog först när man blir äldre/gammal. ;-)

"Att se världen i ett sandkorn

och himlen i en vild blomma,

det är att hålla

oändligheten i sin hand

och fånga evigheten i en timme"

-William Blake-

(null)
Sandkorn. Känslan av varm sand i din hand. :-)

Snö i luften och någon minusgrad idag. Jaha…det går att leva en sån här dag också… :-)

Du lever! Du är värdefull precis som Du är! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:
(null)

♥️

Taggar: #lever#livet#jordensdag#krydda#sandkorn#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :