Det är det bästa

publicerat i Allmänt;
Skådespelaren Lasse Pöysti är död. Hur kommer jag att minnas honom? Ja, inte så mycket hans ansikte som hans röst...han är ju Mumintrollet! Muminpappan. Vila i frid. 

——-
Damen som är före mig i undersökningsrummet för "mammo" kommer glad ut därifrån och utbrister: "Åh, så skönt! Nu är det gjort! Nu känns det bra. Det är det bästa!" Jag håller tyst om min tanke att "nä, nu börjar det värsta, väntan på svar"...och känner också en viss befrielse när min undersökning är klar. 

Sköterskan som undersöker mig är nog den varmaste och vänligaste människan jag mött inom vården. Det känns bra. Hon är på rätt ställe. Tacksam. 

——-

Vädret? Va? Nä, det pratar vi inte om, säger bara "hu"! ;-)
April, april! 

——-

Jag berättar inte om "vad" bara att. Att vi samtalar, spånar och diskuterar maken och jag. Till sena kvällen. Frågorna och orosmolnen är många. Liksom förhoppningarna. 
Som sagt, "vad" berättar jag om senare ;-) 

(null)

Önskar Dig en härlig helg! 
Var rädd om dig!

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #detärdetbästa#mumintrollet#vispånar;

Kommentera inlägget här :