I Juli månad

publicerat i Allmänt;
Så blev det juli anno domini 2019. 

(null)
"Jag plockar smultron vid vägens kant och trär dem sen uppå strån" ....Ur Barfotavisan <3

(null)
Här ligger Balder i morgonsolen och väntar på husse och "brorsan"...

(null)
"Ni ser inte mig va? När jag sitter så här långt upp i tallen. Alldeles stilla..." :-) Idag var det 6 st ekorrar här och for runt och upp och nerför tallarnas grenar och stammar. 

Från och med idag gäller rökförbud på uteserververingar, perronger, busshållplatser, allmänna entréer, i lokaler där barn och unga vistas, skolgårdar, lekplatser på fritidshem och förskolor, inhängnade idrottsplatser...
Till mångas glädje och lättnad och till många rökares förtret. Blir så trött på alla som gnäller om överförmynderi osv. Det finns hälsoskäl...och det finns personliga val...Jag förstår att det är svårt att sluta röka men jag är som allergiker tacksam över lagen. 

(null)
Ur "Linneas Årsbok" Lena Anderson, Christina Björk. Jag gillar den här bilden, känner mig hemma i den, vatten, strand och drivved...mmm....;-)

Jag letade dikter om juli. Hittade den här versen ur Erik Lindorms "Sommardag". 

"Det är så stort att jag får gå på jorden
ännu en sommar, full av doft och sken,
och bjudas in av varje dikesren
till smultronmiddag på de gröna borden
och sova ut på någon skuggig sten."
:-)

Ha det så gott du kan! Glöm aldrig det viktiga: återhämtning. 

Kärleksljus 
❤️

Taggar: #juli#smultronpåstrå#rökförbud#julidikt;

Kommentera inlägget här :