Bye bye maj!

publicerat i Allmänt;
Korta stunder stillar sig vinden och det känns riktigt skönt i solen. Men jag hittar inte riktig lä någonstans. Och vinden är kall. 
Balder ligger på gräsmattan och gnager på ett märgben. Hans märgben, som storebrorsan tog och grävde ner på något hemligt ställe. Plötsligt dök det upp igen och nu passar Balder på att tugga på det när brorsan är i stan. 

Vi har också varit i stan. Balder fick spruta hos veterinären. Det var inget "farligt" ;-) 

Sen åkte vi till jobbet. Balders första besök i företagslokalen. Skönt att ha brorsan med sig. Brorsan som är van vid att vara där. Det är ju så många rum och så mycket grejer! 
(null)
"Brorsans tassar behöver ansas," säger husse med en suck. "Det är visst inte så lätt att göra"...

Väl tillbaka i torpet somnade Balder direkt och sov och sov...så många nya intryck och så är det ju det där med bilresorna som inte är så roliga....Vi hoppas han vänjer sig snart....

Maj-19 är snart över. Bye, bye, bye, maj! Den kallaste och blåsigaste maj på länge. Tror jag...
Nu rullar vi ut maj och rullar in juni! 

(null)
"Så här på förstutrappen sitter jag ibland och filosoferar." "Som Ferdinand", säger matte. "Vem sjutton är Ferdinand?"

(null)
"Brorsan och jag igår kväll..." :-) 

Nu önskas du kära läsare en riktigt fin helg! 

Jag röstar på Kristin i kväll :-)  (Let’s Dance)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #adjömaj#spruta#ferdinand#sova;

Kommentera inlägget här :