Vintern är här

publicerat i Allmänt;
(null)
Vintern är här nu...

10 november
Det blåser en kall vind som nyper i kinderna. Allt kläs i vitt. Traktorerna går i skytteltrafik här på gator och gångvägar. 

Jag går och nynnar på en gammal schlager: "minns i november den ljuva september"...;-) 

Det är Fars Dag. Grattis alla härliga, ansvarsfulla och kärleksfulla fäder! <3 Som mina söners pappa är ett bra exempel på. 

En rastad och mätt Balder rullar belåten ihop sig som en boll på sängen och somnar. Jag anar hans tanke: "Stör ej!";-)

Maken rensar papper. Han bidrar stort till pappersinsamlingen. Det borde jag också göra...:-)

Pappor. Män. Jag tänker på hur många män jag sett gråta och kramas på tv den senaste tiden. Modiga och härliga män. Som Magnus Uggla och Timbuktu t ex. Och Ernst Kirchsteiger när han pratar om romantik i Skavlans pratshow och får lovord från Petter Stordalen. I love that! <3

Mänsklig värme och omtanke önskar jag Dig inför den nya veckan. 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #vinter#mänskligvärme#farsdag;

Kommentera inlägget här :