Intentionen var god

publicerat i Allmänt;
(null)


Listor. Listor och scheman. Undrar hur många såna man skrivit genom åren...?
Listor som sen mötte verkligheten...Men intentionen var alltid god. Nu menar jag inte inköpslistor. De är nödvändiga. Annars är det lätt att man kommer hem från affären med en chokladkaka istället för tandkrämen som behövdes inköpas...
Nej, jag menar de där "göra-listorna" och "vem-gör-vad-listorna/schema"...Jag gjorde många och satte upp dem på kylskåpet. Prydligt. Under barnfamiljstiden. Men de krockade ofta med verkligheten. Träning, matcher, kompisar, möten, sjukdom...Det där vardagspusslet som jag försökte styra upp...nej, det funkade inte så bra...men som sagt,  intentionen var god ;-)

Det blev ändå till slut jag som "gnällde". "Du kan väl i alla fall städa ditt rum"
"Ja, ja, sen". 
"När är sen?"
"Sen".

"Snälla, bädda din säng."
"Varför då? Vi ska väl inte ha gäster idag?"

Numera skriver jag listor i mobilen. Som jag är dålig på att checka av. ;-)
"Men, det man inte har i huvudet får man ha i benen". Som bekant. :-)

18 oktober
Vapenvilan höll inte och hur blir det med Brexit? 
Hur det nu än gick till så är det plötsligt fredag igen. :-) 
Med andra ord: Ha en riktigt fin helg! 
(null)

Frid
❤️

Taggar: #intentionenvargod#listor#scheman#sedan;

Kommentera inlägget här :