Lördag

publicerat i Allmänt;
(null)

Huggorm! Min promenad kommer av sig, när det ligger en "huggis" tvärsöver vägen innanför grindarna. Nej, jag blir inte rädd men arg. Stampar med foten och ryter: "vad gör du här? Stick!" Och ormen vänder helt om och ringlar sig in under staketet in i skogen. Jag blir arg för att jag känner mig begränsad. Eller rättare sagt måste begränsa mina hundar. Särskilt Balder som gillar att vara just där. 


(null)Höstskymning. Det syns och känns att vi är på väg in i oktober. 

Det var intressant att se och lyssna på Greta hos Skavlan igår. Blir så imponerad över hennes sätt att vara. Hennes sätt att hålla hårt på det som är akut och viktigt. 

Estoniakatastrofen. 25 år sedan. Jag tänker på den varje gång jag åker med Gotlandsfärjan. Är alltid noga med att se "säkerhetsfilmen" och ta reda på vart jag ska gå om larmet tjuter. Sen släpper jag tankarna på Estonia. 

Idag hedras offren. <3 Alldeles för många frågor kring orsaken till katastrofen är ännu obesvarade. Alldeles för många sår är oläkta. Jag vet inte om svaren finns att uppbringa eller om såren kan läkas. Men jag önskar att allt och alla fick frid. 

Jag vill gratulera en speciell tjej: Grattis Nilla Fisher som blivit invald i Fifas första världselva på damsidan!!! :-) 


Sköt om Dig kära läsare! Tack för att du ville titta in här. :-) Välkommen åter!

Hoppfullheter❤️



Taggar: #estonia#hedraoffren#huggorm#nilla;

Kommentera inlägget här :