Februari

publicerat i Allmänt;

Februari verkar börja som januari slutade. Vädermässigt alltså. Men välkommen ändå februari! "Födelsedagsmånaden" för min släkt och en del vänner. Inklusive mig själv. 

Januari

Det var gråväder
Och det var Brexit
Det var gråväder
Och värmerekord
Det var gråväder
Och politiskt tumult
Det var gråväder
Och liiite solsken 
Det var gråväder
Och coronavirus
Det var gråväder
Och sprängningar 
Det var gråväder
Och för tidiga vårblommor

Jaa, det var gråväder...

(null)
Lördag förmiddag. Slumrande hundar som tyckte att det var alldeles för blött ute...

(null)
Lördag eftermiddag. Men titta det ljusnar lite! :-) 
(null)
Gräsmattan är plaskvåt. Men Balder hittar några mumsiga grässtrån. ;-) Och diket är fyllt med gott vatten, enligt honom. 

Ikväll är vi "övergivna" igen. Husse är på hockeymatch...

Det är evigheter sen jag var på hockey live. Efter utbrändheten klarade jag inte längre av "oljudet" i arenan. Ljuden förstorades i mina öron och det var jättejobbigt. Tyvärr...:-(

Lite humor denna lördag: 
(null)
Satir,  när den är som bäst. Wisti förstås! :-)

Satiren behövs i dagens politiska klimat...emellanåt måste man få skratta...

Din lördag är väl bra, hoppas jag. Du unnar dig väl något du gillar? 

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #februari#plaskvåtgräsmatta#satir;

Kommentera inlägget här :