Fredagshälsning

publicerat i Allmänt;

Nej, inget coronavirus i Gävleborg. Drar en suck av lättnad. För hur man än vänder och vrider på det så är det ett faktum att ju närmare det kommer en desto större blir oron. Inte så att jag direkt oroar mig, men man inser allvaret i det ju mer viruset sprids. 

Jag har liksom nog av fibromyalgiskovet just nu. Att få kroppen att förstå att jag inte vill vila mer och istället vara aktiv...

Jag är ju långt ifrån ensam om kronisk värk...läser om Lady Gaga som har fibromyalgi. Precis som i mitt fall en följd av trauma. I hennes fall en våldtäkt. 

Idag kom meddelande om att den meditationskurs jag anmält mig till inte blir av...känns ledsamt. Hade behövt den. 

Dagens Greta:
Hon är idag med på en manifestation på Jokkmokks marknad. 
"– Vi är i en akut klimatkris och ursprungsbefolkningarna världen över drabbas först och värst. De leder också kampen och gör mest motstånd. Urfolket utgör frontlinjen och vi stöttar er", sade hon inför den stora folkmassan som samlats för att bevittna manifestationen i samband med Jokkmokks marknad.

Och hon sa också: 

"– Lösningarna på klimatfrågan måste innehålla kunskap och visdom från ursprungsbefolkningarna. Vi måste lära av dem som lever av och med naturen, ge plats åt urfolk världen över för vi är beroende av dem även om vi inte inser det."
( Från Expressen)

Så klok hon är. Så rätt hon har. Eller? Är du av annan åsikt får du gärna kommentera. :-)

Min lycka idag: en vacker tulpanbukett som maken kom med. <3
Med denna vill jag önska dig en riktigt fin helg! 
(null)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #fredagshälsning#greta#ursprungsbefolkning#skov, #tulpaner;

Kommentera inlägget här :