Givande

publicerat i Allmänt;
Jag kan knappt släppa den ifrån mig, boken av och om Olle Carlsson. "Kallad." "Kamp och Kärlek".
(null)
Dels är hans personliga berättelse intressant. Han har gått igenom mycket i livet. Mycket som är smärtsamt. Dels är det för mig givande att läsa om en präst som vill förändra kyrkan inifrån. Vilken kamp! För mig som "före detta kyrklig" är det lite tröstande att det finns människor som känner och tänker och tror som jag. Och som dessutom kämpar mot konservatism och stelbenthet och för alla människors rätt till kyrkorummet. Jag känner mig lite upprättad. :-) 
Därmed inte sagt att jag kommer återvända till kyrkan. Mycket ilska och besvikelse bor kvar i mig. 

Nog om detta, alla är inte intresserade av kyrkan överhuvudtaget och andra är helt nöjda med hur det är. Vi är olika. Jag respekterar allas val. Tro och behov av sammanhang är personligt. 

Delar med mig av dessa lånade, kloka ord idag:

(null)

(null)

Vädret blev grått igen och regn och snö är på ingång. Denna märkliga februari. 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #kallad#kamp#gråväder;

Kommentera inlägget här :