Morgonmarodörer och endorfiner

publicerat i Allmänt;

Det där med att ha hund är bra mot stress, det stämmer säkert. Fast inte klockan 05.35 en söndagsmorgon när gammelhunden fått för sig att "nu är det matdags!"...Han vandrar omkring som en osalig ande. Slår till med tassen på möbler och grejer för att få en reaktion. Kommer och buffar med nosen på min arm. "Nej!"
Det är först när han får hjälp av sin lillebror som gnäller och "pratar" och slickar mig i örat som jag ger upp. "Okey då..." Det är fortfarande mörkt ute. Den lille vill inte ha mat men väl ett "stix" ( bra för tänderna) att tugga på medan gamlingen slafsar i sig maten. Maken har också masat sig ur sängen och gör sig beredd att släppa ut morgonmarodörerna på gården. Eftersom den lille är rymningsbenägen får maken följa med ut och vakta. 
Väl inne igen kryper vi alla ner under täcket igen och försöker somna om. För hundarna är det inget problem. Jag suckar och tänker att det är visst "något med endorfinerna", det där med hundar och stress....sägs det... ;-)

(null)
Huller om buller :-)

Rekord: 6.17 m. Det nya världsrekordet hoppade svenske stavhopparen Armand Duplantis igår. Visst låter det svindlande! 6.17 m!!!

Det blåser kraftigt här. Dånar i byarna. Men om det stämmer med prognosen ska vi inte drabbas av stormen. Ciara heter hon, stormen och hon är inte nådig. Var rädda om er! 

Ny vecka, nya möjligheter! Skriver jag och låter mycket hurtigare än vad jag är. :-) Men det ligger ju en hel del sanning i påståendet. 

Ikväll är det Fullmåne! :-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #morgonmarodörer#endorfiner#storm#rekord;

Kommentera inlägget här :