02022020

publicerat i Allmänt;
(null)


0202 2020 
Lite speciellt datum...kallas visst palindromdatum...

Vågar man säga att man såg Melodifestivalen? 
Alla har som alltid sina åsikter. De som såg och inte minst de som inte såg...???
Jag såg. Förutom när jag måste ut och rasta hundarna i mörkret. 
Jag gillade Robins låt och jag tyckte att programledarna var bra.Det flöt på bra och var inte så nervöst och pinsamt som tidigare. 
Min helt privata åsikt alltså ;-) 

Igår avslutade en gammal släkting till min make sin jordevandring. Det är märkligt men fast vi inte var hos henne utan långt ifrån, så infinner sig ändå en tomhetskänsla. Vila i frid <3

Jag har skrivit om det tidigare. Om hur less jag ibland blir på all glättighet och överdriven positivitet som ofta förekommer. Det där som ger människor dåligt samvete och "skyll-dig-själv-om-du-mår-dåligt-känsla". Din tro är för svag eller "ryck upp dig". De lätta lösningarnas psykologi. 
Så hittade jag dessa rader på Fb. 


(null)     
Mitt i prick!  :-)

En trött hund slumrar vid mina fötter. Han har varit på "äventyr" idag. Jättekul tyckte han, mindre kul tyckte vi när vi för tredje eller fjärde gången hämtade honom hos grannarna. Smita från gården är hans specialitet just nu. Vi inser att här behöver tränas inkallning! 
(null)
"Men matte, grannarna är ju så trevliga!"

Tacksam för solen som lyst upp tillvaron idag! 
Vad är du tacksam för? 

Önskar dig en fin vecka i din smak och efter dina behov. 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #magisktdatum#hundsomsmiter#melodifestivalen;

Kommentera inlägget här :