Uschligt väder

publicerat i Allmänt;

Det "uschligaste"av väder, är det idag! Usch säger jag och fryser. Usch säger gammelhunden men går ändå ut på gården och gör det han måste. Sen ruskar han på sig så regnvattnet skvätter lång väg. Usch säger Balder och vägrar gå ut. Jag kopplar och drar ut honom. Direkt när han gjort sina behov vill han in. Hu, vilket uschligt väder. Det blåser kraftigt och regnet piskar ner. Ibland rakt ner men oftast i sidled. 
Läser om våren i söder. Om vintern som aldrig blev. 
Och här är det höstrusk...

(null)
Vi stannar inne!

Maken lämnar oss för hockeyn...hoppas det inte ligger träd över vägen...

Jag värmer mig med varma ord:
Sommarbris
Soluppgång
Solnedgång
Vågskvalp 
Tropisk natt
Bastuvarmt 

Mm mm...

Det tar i allt mer därute...Klass 1-varning. Kan bli 25 m/s i byarna. Usch!

Lugn i stormen är något att stilla bedja om...

Men...jag behöver inte fly barfota i foppatofflor i snö och kyla som flyktingbarnen i Syrien...
Man ska inte alltid jämföra men ibland ska man det! För att få perspektiv. 

Nätet är fullt med bilder på semlor..åh, vad sugen jag blir...men jag "håller mig" till fettisdagen jag...he he...tror jag...;-)

Var rädd om Dig!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #storm#regnisidled#uschligt#hundarnastannarinne#barnenisyrien;

Kommentera inlägget här :