För ett år sedan

publicerat i Allmänt;

Vi har två Gästböcker. Den första fick vi som bröllopspresent. Den fylldes snabbt. Den andra är bara lite mer än påbörjad. Det ebbade liksom ut det där med att skriva i gästbok. Ofta glömdes det bort. Det var trevligt så länge det varade men många tycker nog att det känns bra. De som suckade varje gång man satte boken i händerna på dem. "Du behöver bara skriva datum och namn". Men många kände nog liksom jag att "man måste få till några rader på rim." Som tidigare gäster gjort... ;-)
Överhuvudtaget är det där med att skriva med penna ganska "ute"...Jag tror inte att det är så lyckat. Med tanke på finmotoriken och hjärnans utveckling. Koordinationen mellan öga och hand. 

(null)
För precis ett år sedan. "Lagom" vinter. Vackert. Idag är det plusgrader igen och inte ens en pytteliten snöfläck...Det känns lite oroande med tanke på att naturen inte får sin vila...Och jag vill inte ha vinter i mars-april...men det är inte jag som bestämmer. 

Det är nu ett år sedan vi äntligen fick en regering efter allt spring och fikande hos talmannen. Vad man tycker om regeringen är var och ens ensak men man kan ju konstatera att den fortfarande finns. 

Jag gillar tv-program där man får lära sig lite mer om en människa. Som "Stjärnorna på slottet". Måns Möller har aldrig varit min favoritkomiker men jag har inte haft något emot honom heller. Nu fick man se människan bakom kändisskapet. Den fantastiska pappan till ett autistiskt barn. Jag blev så berörd så tårarna började rinna. Se programmet om du inte redan gjort det! Rekommenderas varmt. <3

En helg går fort, i allafall om man är ledig. I morgon börjar årets första "hela arbetsvecka". 
Jag tillönskar dig en riktigt fin vecka. 

Hoppfullheter 
❤️


Taggar: #förettårsedan#regeringen#gästböcker#månsmöller;

Kommentera inlägget här :