Hängmatteväder

publicerat i Allmänt;
(null)
En av de sista rosorna. Blomningstiden är så kort men helt underbar. <3

Att ta sig igenom tidningarnas varningar och upplysningar angående sommarens alla faror, kan få vem som helst att längta till hösten. ;-)
Parasiter i vattnet, sjukdomspridande fästingar i gräset, stickmyggor, getingar, huggormar. Cancerrisken. Solsting. Brandrisk. Drunkningsolyckor. Extremtorka. 
Förutom corona då alltså...oj, oj, oj...
Nej, jag frossar inte i riskerna. Himmel, jag vill ju njuta också! Jag ser det så här: jag är "upplyst" och jag får försöka så mycket jag kan att undvika och förebygga. Vara uppmärksam och varsam. 

Samtidigt pyr det en ilska inom mig. Ilska över att så många vägrar se att t ex extremtorka är en följd av klimatförändringar...Klimatförändringarna är en följd av vårt sätt att leva...

Om jag har något positivt att komma med? 
Absolut! Temperaturen har gått ner till behagliga +25 och det blåser en frisk nordostlig vind. 
Perfekt "ligga i hängmattan-väder". 
(null)

En bok som jag vet kommer att ge mig hopp om framtiden, är denna som kom med posten:
(null)
Jag kommer att skriva om biomimik så fort jag satt mig in i detta. :-) 

Man får se upp om man kommer nära tallarna idag. Det är nämligen "kottfällning" :-)

Båda hundarna har duschat idag. Balder har fullt upp med att slicka sig torr...

Märklig tid vi lever i. Det är gränsöppningar och gränsstängningar. Vakter på badstränderna. Och grattis västerbottningar, det är bara ni som får åka in i Danmark! Men norrmännen får inte besöka Gotland. 

Hoppas att du har en bra och skön lördag! 
Ta hand om Dig! 

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #kottfällning#duschadehundar#hängmatteväder#öppningarochstängningar#sistarosen;

Kommentera inlägget här :