Vi öppnar upp

publicerat i Allmänt;
(null)
Nej, jag glömde inte bloggen igår. Jag var för sjuk för att skriva. Men mycket annat glömmer jag ;-)

Jaha ja, det är väl lika bra att vi alla börjar snusa? Det ska visst vara bra mot corona...

Jag säger bara: nej tack! ;-)


I Kiruna ligger fortfarande snö kvar i backarna. Midnattssolen lyser. Så vad gör man då? Jo, man åker skidor på natten. :-) Sverige är ett avlångt och fantastiskt land! Säg inget annat! :-)


Den har funnits en grupp på Fb där hatet mot turister på Gotland flödade. Den är borttagen. Som motvikt har det nu startats en grupp som välkomnar och älskar besökare. Den växte blixtsnabbt och flödet exploderade av vackra Gotlandsbilder och texter om hur efterlängtade turister och sommargäster är, liksom fastlännigars längtan till ön. Så fint. :-) Själv längtar jag ju mig knasig till ön. Men det får bli väntan och längtan ännu en tid. 
Och minnen.... (null)
Maj 2019

Grattis alla fotbollsvänner! Nu blir det spel igen! :-) Och gymnasier och högskolor öppnar snart för att ha sommarskola och kunna planera hösten. Sverige börjar öppna upp. 
Jag hoppas att alla årets studenter får en festlig avslutning även om det inte blir enligt traditionen. Håll avstånd! 

Mot eftermiddagen skingrades molnen här och solen värmer riktigt gott. En försmak på det som komma skall, om prognosen stämmer, + 28 på måndag...

Men först är det pingsthelg. Och Mors Dag. Jag önskar dig en fin helg i hänryckningens tid. 

(null)
<3

Undrar vem som vinner ikväll? John eller Sussi? Jag håller på båda...(Let’s Dance alltså )

Ko ko säger göken idag också. ;-)

Solstrålar
❤️

Taggar: #viöppnarupp#integlömt#gotländskkärleksgrupp#pingst#morsdag;

Kommentera inlägget här :