Som folk är mest

publicerat i Allmänt;
(null)
Ännu en fin septemberdag :-)



Han gör sig så liten och framför allt så låg han kan. Så far han iväg i en vansinnig fart. Han må vara liten men det låter som om en flock hästar kommer galopperande...Balder jagar ekorren...Tur för ekorren att hundar inte klättrar i träd...:-)

Inifrån köket hörs en hundmatskål skramla...Pavvo försöker påminna om att det "borde" vara matdags...nja...det är två timmar kvar...:-)
—————
"Som folk är mest", är ett uttryck många använder när man ska beskriva en person. 
Jag kan inte låta bli att fundera på uttrycket. För hur är folk som mest egentligen?
Det låter lite så där allmängiltigt, inget personligt...en i mängden...snäll? Lagom?
Lite tråkig, så där? Hederlig? Positivt eller negativt? 

Varför tänker jag på detta? Jo, ibland funderar jag på uttryck vi använder, vad menar vi egentligen? :-) Speciellt när jag städar dyker såna där tankar upp :-)

Jag är nog lite knäpp med mina funderingar. Men i övrigt är jag som folk är mest. Tror jag. ;-)

(null)
Å andra sidan är det väl så här med mig från och till :-)

Idag svor statsministern...:-D
Det kan man göra en stor affär av om man vill...:-) Svordomar är kraftuttryck och ska användas som det. Vilket han gjorde. Och bad om ursäkt :-)

—————
(null)
Ett djur eller en växt? ;-) En del av dagens skörd. :-)

Solen värmer gott här på förstukvisten just nu. Några fåglar kvittrar lite. Så här ska september vara. :-)

Allt gott önskar jag Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #somfolkärmest#hundarklättrarinteiträd#gurka#statsministernsvor;

Kommentera inlägget här :