Hålla huvudet kallt?

publicerat i Allmänt;
(null)
Igår tog vinden tag i en gren i hängpelargonen och slet ner den. Nu fick grenen komma in och vara till glädje här. 

(null)
Jag saknar den sommar som aldrig blev riktigt min. Men gläds åt att orka ta mig till sjön och höra vågorna klucka mot strand. 


"Över 12 000 personer – varav 4 000 barn – är hemlösa efter enorma bränder i flyktinglägret Moria på den grekiska ön Lesbos." (Expressen)

Det är så svårt att ta in, att förstå är omöjligt, denna katastrof...Vad kan jag göra mer än att skänka en slant till hjälparbetet? Inget. Jo, be för dem, förstås. Hjälper det? Vet inte. 
Det är ganska tyst om detta i vårt land. Här vill vi hellre skriva och prata om kriminalitet. 

Om viljan fanns skulle Sverige kunna hjälpa till mer än vad vi gör. Alla partier håller inte med om det. Så här säger Sara Skyttedal KD:  "Det är mänskligt att bli berörd, men som politiker måste man kunna hålla huvudet kallt och ha en politik som håller. "

Jaha?! Hålla huvudet kallt är tydligen den nya politiska hållningen. Eller?

(null)
Den gamla rostiga mjölkkannan står kvar där i skogen. Och det växer lingon bland gräset.  :-)

Det kommer snart ut,en i mitt tycke, intressant bok igen. En sann berättelse om något fruktansvärt svårt. Vill skriva mer om den senare. 

Söndag. Helgen har gått fort, känner jag. Kommande vecka kommer bl a att innebära en liten resa för min och makens del. :-)

Vad än politikerna tycker  och hur svag min egen tro än är, så tar jag mig nog en stund att reflektera, meditera och be för flyktingarna på Lesbos ikväll...Mer medmänsklighet till världen! <3

Önskar Dig en fin vecka! 

Kärlek
❤️

(null)
Balder













Taggar: #hållahuvudetkallt#promenadtillsjön#lesbos#bön;

Kommentera inlägget här :