Sensommargrönt och Lycka

publicerat i Allmänt;
Torsdag 12 augusti 2021

Att ha något alldeles speciellt att se framemot , det är lycka! Jag har det. Jag ska bli farmor, denna gång är det yngste sonen som ska bli pappa. <3 En ny liten själ vill komma och vandra på jorden. Sådan lycka! <3
<3

(null)
Ibland lyckas jag fota när han intagit en stilig pose <3 Balder <3

Och så drog det igång igen…hockeyn…till makens glädje…;-) Jag är mindre exalterad. Än så länge :-)
:-)
Sensommar. Det är 25 grader varmt och vindstilla. Jag har värk i kroppen och har sovit dåligt. Dåsar i sängen. Från och till. Sitter ute en stund då och då. 
Åskan mullrar i utkanten. Igår åskade det rejält men så mycket till regn blev det inte.  Vid kontakt med min fina vän i Grekland fick jag veta att där hon bor ska det "bara" vara +34 idag. De stora katastrofala bränderna fortsätter…och man gör allt  man kan för att stoppa dem. Bl a Sverige har lånat ut brandsläckningsplan. 

(null)
De syns lite dåligt men vår vackra vita rosenbuske har "fått ungar"….en hel rad med skott sticker upp i gräsmattan en bit från "modern"…:-) Nästan alla växter har ungefär samma djupgröna nyans nu.  Sensommargrönt :-) Vackert men också lite vemodigt när den vilda blomstringen är över. 

(null)
En annan ljusare grön nyans har vår sallad. Och till och med rosa salladsblad i år :-)

Smittspridningen ökar igen. Jag är tacksam över att jag vaccinerat mig. Jag kan bli sjuk ändå men troligen inte så allvarligt. 

Dagens citat: 
"Avundsjuka är det namn överklassen givit de fattigas krav på rättvisa"
August Strindberg

"Inga rättigheter kommer som gåvor. Det är något människor kämpar sig till - tillsammans"
Nooshi Dagostar

Några tankeord…

Var nu rädd om Dig! 

Kärlek
❤️



Taggar: #sensommargrönt#lycka#blifarmor#pose#sallad#värme#åska#grekland#smittspridningen#glädje;

Kommentera inlägget här :