Kalla och varma hjärtan

publicerat i Allmänt;

(null)


Måndag 23 augusti 2021

Solen skiner men det är inte så varmt på förmiddagen . Solen gick upp 05.23. Jag gick upp 6.25. Åns vatten var nästan alldeles stilla.  Till tandläkaren för tandbehandling. Gick bra. :-) Min tandläkare har ett varmt hjärta. 
Ett annat ord för varmhjärtade människor är vidhjärtade. Ett ord jag uppmärksammat idag men aldrig använt. 

Kalla hjärtan. Finns dem? Jag blir mer och mer övertygad om det Har så länge försökt "förstå" människors beteende och tänk. De där som hatar och skriker och skriver sin avsky med stora bokstäver. 
Det är ju lätt att inse att nazisterna under andra världskriget hade kalla hjärtan. Men vad ska man tänka om de som idag ansluter sig till organisationer och partier som förespråkar rasism och fascism? Och de som röstar på partier med nazistiska rötter? Jag förstår inte….varken hatet eller rasismen…Okunnighet är väl en orsak, rädsla en annan. Men, jag förstår ändå inte… Jag tror inte att ett enda barn föds med kallt hjärta…

(null)     Vidhjärtade, godhjärtade, varmhjärtade…det är tur att finns massor av dem! <3


——————

Nu spekuleras och gissas det om vem som blir Löfvens efterträdare. En mening får mig att haja till: "Kanske stupar hon (Magdalena Andersson)på sitt påstådda humör" (Expressen) Humör??? Skulle man skriva så om en man? Får inte en kvinna ha humör??

——————
(null)
Lite av mig idag….orken räcker inte till…:-)

Skolorna har startat, semestrarna är slut och smittspridningen ökar igen….Vi får påminna varandra om att vi fortfarande är i en pandemi. 

Var rädd om Dig! 

Vidhjärtade 
♥️

Taggar: hjärtan#kalla#varma#tandläkare#efterträdare#humör#jagförstårinte;

Kommentera inlägget här :