Vädrets makter

publicerat i Allmänt;
Även de till synes "odödliga" dör…Charlie Watts RIP.
När jag växte upp höll man antingen på The Beatles eller The Rolling Stones. Jag höll på båda. :-) Fast jag sa att jag gillade Beatles mest. Det var liksom mer accepterat att säga så. Beatles var ju lite lugnare och "snällare". Rolling Stones var mer "revolt" :-) Och häftigare. Wow! Häromdagen såg jag en bild på medlemmarna och jag tänkte: tänk att de lever fortfarande och fortsätter skapa ny musik och turnera….


Onsdag 25 augusti 2021

(null)

Har under natten känt det: halsont och hosta. Lapparna som sitter uppe på flera ställen hos tandläkaren har inte undgått mig: "avboka tiden vid förkylningssymtom"… Bara att lyda…för allas skull…ny tid i oktober. Ingen feber, tack och lov. 

Regnet slår mot fönstret. Nej!!! Inte mer regn nu över vår stad!!! Rubrikerna talar om nytt regnoväder. Plötsligt känner man sig så liten inför vädrets makter. 
Vi följer uppmaningarna om att minska vattenförbrukningen. Tvättmaskinen får vila några dagar t ex. 

(null)
Minne. 25 augusti 2018."Pussande raukar" :-)
Lickershamn. Gotland.

När nu krafterna inte räcker till för en Gotlandsresa får man frossa i minnen via foton. 
Men längtan blir inte mindre stark för det…

Alla bär vi på någon längtan av något slag. Det är mänskligt.

"Det är som det är och det blir som det blir", som hundraåringen sa. :-)

Håll avstånd! Smittan sprider sig igen! Tyvärr. 

Omsorg
♥️

Taggar: #vädretsmakter#rip#rollingstones#nyttregnoväder#gotlandsminne#förkylningssymtom#längtan;

Kommentera inlägget här :