Så går vi ut mot havet

publicerat i Allmänt;
Söndag 22 augusti 2021

(null)
Vi går längs kajen. Följer ån ut mot havet. 

(null)
Skymtar havet

(null)
Som en portal :-)

Det börjar blåsa en lite kyligare vind och mörkare moln tornar upp sig. Men det är skönt ändå att promenera. Att röra på sig. Att lufta skallen. Klarare tankar förhoppningsvis. Vi går ca 2 km. Jag utmanar som vanligt mig själv. Idag fungerar det. Och jag är lite stolt. Ibland måste man klappa sig själv på axeln och berömma sig själv. Lite :-)

(null)
Sensommar vid havet

(null)
Och där ligger "hen" ;-)

(null)
Nypon växer här men Havtornsbuskarna hittade jag inte idag…

(null)
Vi vänder åter in mot stan. :-) 
 
——————-
Dagens stora nyhet är väl att Stefan Löfven avgår som statsminister i november. Jag förstår inte hur han orkat så här långt. Alla dessa strider, obekväma beslut, kompromisser, pandemin…och hatet och hånet som han utsätts för….Starkt gjort. Vem blir efterträdare??? Kanske en kvinna? 

(null)
Växtkraft 

(null)
Fullmåne över stan igår kväll <3

Ny vecka. Utan regn och översvämningar tack! Men jag kommer inte undan tandläkarbesök. I morgon är det dags igen. 

Önskar Dig en fin kväll och en vecka full med sånt du gillar och mår bra av. 

Hoppfullheter 
♥️

Taggar: #mårbraav#promenad#havet#sensommar#utmaning#avgåendestatsminister;

Kommentera inlägget här :