Solsken över vår stad

publicerat i Allmänt;
Fredag 20 augusti 2021

Solen! Tacksam möts jag av solsken på morgonen. Prognosen säger inget om regn de närmaste dagarna. Hoppas solen stannar hos oss, värmer och torkar upp. 
Man ska inte skämta om översvämningarna och det tänker jag inte göra heller. Däremot kan man, istället för att bli upprörd, skämta om klimatförnekare, som trots verkligheten vägrar inse fakta.
(null)


Förödelsen är fortfarande stor. Vägar har kollapsat och gör att folk inte kommer till sina jobb. Vatten, mängder med vatten, pumpas bort från vägarna vid viadukterna. Och mycket, mycket mer..
"Dricksvattnet är under kontroll", säger en rubrik. Tack! 

Jag tänker på hur jag under natten mot onsdagen hörde regnet. Kraften i regnet. Och hur känslan kom över mig: "det här kommer sluta illa". Det var som om regnet var "ilsket" och ville ont…sjukt.jag vet, men det var en ny skrämmande känsla. Regn som kan vara så befriande ibland, så nödvändigt, så fint…det här som händer nu är otäckt 

(null)
Idag glittrar solen på åns vatten <3

Lärdom: 
Förvara aldrig packkartonger direkt på källargolvet. Ställ saker på hyllor. 

Vi hade nyss rensat ur vårt källarförråd. På "grejer". Tacksamma att vi gjorde det besväret. Vi hade "tänkt göra det" under ca 10 års tid… Julsakerna bars ned under sommaren och ställdes i ett skåp…

(null)
Blå himmel! <3

——————
Jag följer till en del Magda Gads rapportering från Afghanistan. Kaoset, skräcken, förtvivlan…det går ju inte ens att föreställa sig…den frihet kvinnor och flickor trots allt haft under några år är nu bruten….:-(

Mina tankar går också till de stackars människorna på Haiti…Där finns hjälporganisationer som vi kan stödja, om vi har möjlighet. Liksom i Afghanistan. Dessa modiga, fantastiska biståndsarbetare! <3

(null)

Ett hjärta till Dig med en påminnelse om att Du är mer än Guld värd! För Du är Du! <3

Kärlek och Solsken
♥️

Taggar: #skämta#förödelsen#solsken#skrämmande#hjärta#bistånd#kvinnorssituation;

Kommentera inlägget här :