Det som betyder något

publicerat i Allmänt;
Torsdagen 19 augusti 2021

Dagen efter skyfallet…förödelsen…är stor…för många personliga tragedier… :-( Svårt att riktigt fatta, ta in, vidden av detta….Och det finns fortfarande risk för nya översvämningar. Marken är så mättad. 
Kommunens skolor är öppna idag. Bussarna är igång igen. Många gator avstängda. Polisens maning om att inte åka till Gävleborg är nu hävd. 

(null)
Månen sent igår kväll

Det luktar unket i trapphuset hos tandläkaren. Hissen är ur funktion. 

Det är inte alla som skrattar vid tandläkarbesök. Det gjorde jag idag. Tillsammans med tandläkaren och tandsköterskan. 

När jag sitter där i väntrummet och funderar på varför det drar ut på tiden, ringer mobilen. Jag stirrar på numret, det är ju tandläkarens nummer….? Svarar. Jo, det är tandsköterskan som vill flytta nästa torsdagstid…? "Jaha"…"men du jag sitter ju här i väntrummet, har tid 9.20 idag"…Det blir tyst…"jamenvisst! Du jag kommer och hämtar dig nu". Vi skrattar båda. Första dagen efter semestern, förklarar sköterskan…. Jag berättar för tandläkaren och helt klart blir detta ett stående skämt mellan oss :-)

Hockeyarenan i stan fylldes med vatten igår. Klubben som länge haft massor med problem, fick sig en oväntad nystart. All personal, spelare, ledare, gamla som nya ställde upp och hjälptes åt att städa. . En annorlunda teambuilding:-) Efter kaos kommer ordning. Förhoppningsvis. :-)

Ett citat ur ett reportage i Expressen om översvämningarna:
"Så kommer de igen, orden vi hört i varianter hela dagen från människor som vadar omkring i förstörda hem.
– Vi lever och mår bra, det är det enda som betyder något."

Jag medger att tårarna rann när jag såg bilder och filmer på min älskade stad, på Rapport igår kväll. Förödelsen….
Alla tankar går nu till de drabbade. Må alla få den hjälp och den kraft de nu akut behöver. <3

Omsorg
♥️
(null)



Taggar: #detsomberydernågot#dagenefter#översvämningarna#förödelsen#tandläkarskratt#teambuilding;

Kommentera inlägget här :