Kändisar i stan

publicerat i Allmänt;
Tisdag 24 augusti 2021

(null)
Några äpplen i en vacker skål. Sensommarbild. 

Lyssnar på lokalradion. Miljö- och klimatminister Per Bolund är på visit i stan. För att se på skadorna och problemen efter skyfallet och översvämningarna. Reportern frågar flera gånger varför det dröjt så länge innan någon från regeringen kom. Får inget svar. Bara prat om vad som måste göras inför framtida oväder. Och det är ju självklart viktigt. Men kommer det bli annat än ord? Det finns ju partier som inte tar klimatfrågan på allvar…

Det är andra "kändisar" i stan idag också. Antikrundan är här och spelar in vid lilla gasklockan. En coronaanpassad version. :-)
Jag gillar Antikrundan. Det är så kul att se människors reaktioner när de får reda på att loppisfyndet, de köpt billigt, egentligen är värt en stor summa pengar. :-) Sen finns ju motsatsen också, hög förväntan och besvikelse. 

(null)
-"Men hallå där Balder! Den grå yllefilten från Gotland låg nyss på mig!"  Jag ger upp, den där filten är Balders favorit….Och jag får inte "låna" den. Balder bäddar om, bökar och boar in sig ;-) Och lägger sig med ryggen mot mig. "Vaddå? Jag gjorde inget!" ;-)

Här lyser solen med sin frånvaro. Efter en kall natt, blev dagen varm. Hösten är på ingång. Det går bra för min del, bara det inte kommer ytterligare stora regnmängder…

Var inte rädd!
Men var rädd om Dig!

Kärlek
♥️

Taggar: #äpplen#kändisaristan#minister#antikrundan#sensommar#gotlandsfilten;

Kommentera inlägget här :