Till glädje

publicerat i Allmänt;
Lördag 24 juli 2021

(null)
Nere på ängen igår kväll. Nu har dessa tagit över. Inte trevliga men nog har de sin skönhet. 

(null)

Jag verkar vara dåligt uppdaterad. Det var visst OS-invigning igår. Så nu är tävlingarna igång. Hoppas Sverige tar några medaljer! :-)

Sverige - Australien. Damfotboll. OS. Det står 1-2 när jag går över till gamla stugan för att vila en trasig kropp och utbränd knopp. Efter några steg i trappan hör jag: "jaaaa". Det är maken som vrålar. Jag råkar skvimpa ut lite vatten ur glaset jag bär. Och skriker: "va?" trots att jag förstår att Sverige gjort mål. ;-) Ibland reagerar man med reptilhjärnan. Ha ha…
När matchen är slut är jag så imponerad av dessa härliga tjejer. 4-2!!! Wow!!! Och vilken målvakt! Världsbäst!!!

Bakslag? Kanske….förbaskade sjukdom! Inte blir det lättare i hettan som är tillbaka. Nej, nej, fy, fy, inte klaga! ;-)

Det blir grillat ikväll och i morgon tror jag vi har nattgäster. :-)

Inom mig, i mitt hjärta, gror en glädje och förväntan. Berättar en annan gång. :-)

(null)
Till glädje varje dag: Balder. <3

Ta hand om Dig i värmen och glöm inte att vi fortfarande är i en pandemi. 

Rapport från maken: På E4:an är det en väldig trafik åt båda hållen, på ICA Maxi-parkeringen är det fullsmockat. Det är lördag i semestertider i juli i Sverige…

Glädje
❤️


Taggar: #tillglädje#ängen#skönhet#os#fotboll#tjejerna#balder#bakslag#trafik;

Kommentera inlägget här :