Hjärter nio

publicerat i Allmänt;
Tisdag 16 november 2021
Solen gick upp 07.57 och går ner 15.15
Vibeke och Viveka är dagens namnsdagsbarn. 

(null)
Förkylningen börjar släppa sitt tag om mig. Skönt att gå ut på en liten promenad. Mulet och ca 7 plusgrader. 

(null)
"Novemberbrunt" 

Halva november har gått. "Julhetsen" har redan startat. Då tänker jag inte främst på affärernas julskyltningar, de har hållt på sen september. Nej, det är mer det där med alla inlägg på sociala medier om att "vi tjuvstartar lite". Jamen gör det, känner jag. Det är upp till var och en men lite av det där med julens magi försvinner. Det där med förväntan. Som man minns från barndomen. Numera är det så mycket av "allt genast". Visst, så är tidens rytm. Bråttom, snabbt, först…. Och så tröttnar man snabbt också….
Jaja, jag börjar bli gammal och hänger inte med i svängarna längre ;-)

(null)
Det låg där i gräset. Hjärter nio….

Lite på skoj googlade jag på kortets betydelse. Det fanns en hel del att läsa inom spådom. Sammanfattningsvis kan man väl säga att hjärter nio betyder Glädje. Det är ett önskekort. En dröm går i uppfyllelse. <3

Låter ju underbart! :-) Vare sig jag nu tror på detta eller inte så kan jag inte låta bli att undra om det bara var en slump att jag fick syn på det eller var det ett tecken? 
Vi får väl se ;-)

(null)
På balkongen idag. Rofyllt. Stilla. Vackert i sin enkelhet. Trygghet. 

Jag finner ofta trygghet och skönhet i det lilla. Det lilla och nära som ger mig frid inombords. 
Kanske känner du igen det hos dig själv? 

Omfamna dig själv! 
Du är värdefull!

Trygghet
♥️

Taggar: #hjärternio#önskekort#trygghet#julhetsen#alltgenast#magin#omfamnadigsjälv;

Kommentera inlägget här :