Det skrivs historia

publicerat i Allmänt;
Onsdag 24 november 2021

(null)
Morgonen

Jag bestämde mig nyss för att låta glädjen ta över. Smolket i bägaren, de där barnsliga och inkonsekventa hämndaktionerna inom politiken, det spottar jag ut. Denna dag är Historisk!!! 100 år efter att de första kvinnorna kom in i Sveriges riksdag har vi nu en kvinna som statsminister!! Hurra!!! Jag gillar att det är just Magdalena och jag gillar att hon betonar ordet Ansvar.  
Det kommer inte bli lätt…men jag tror hon fixar det. 

(null)
Sveriges 34:e statsminister!

V:s kamp för de fattigaste pensionärerna är verkligen hedersam. Borde inte alla partier tycka så? Nä…tydligen inte. 

Vi lever i en sån märklig tid. Vi kan och vet så mycket. Vi är uppdaterade och informerade. Men ändå beter vi oss som…nej, jag hittar inget bra ord…jo: "egoistiska virrpannor". ;-) Inte alla så klart! Det vimlar av kloka och godhjärtade människor. Tack och lov. Men de hörs och märks inte lika mycket. 

Och nu läser jag att det kan bli en ny omröstning…om MP hoppar av…men suck..

Glad var det ja! Hej och hå! 
Bläää! Nu börjar jag låta lika barnslig som vissa politiker. ;-)

(null)
Tack för att du inte säger: "men sluta engagera dig"…Jag är hellre  "upprörd" än likgiltig. Politik handlar om våra liv, våra rättigheter och skyldigheter!

Så, det var det det. Denna historiska dag. Du, kära läsare, har kanske helt andra åsikter än vad jag har . Det respekterar jag. Vi lever. än så länge, i en demokrati.Tack och lov för det också. :-)

Var rädd om Dig!
Låt oss vara rädda om varandra! Hur klyschigt det än låter så är det faktiskt nödvändigt. Kärlek. 

Glädje
♥️


Taggar: #glädje#kvinnlig#statsminister#hämndaktioner#intelikgiltig#historiskdag#demokrati;

Kommentera inlägget här :