Fars dag

publicerat i Allmänt;
Söndag 14 november 2021
Fars Dag. 

"Att bli far är inte svårt, problemet är att vara det".  - Wilhelm Busch -

"En natt hörde en far sin son be" Kära Gud, gör mig till den slags man som min pappa är. " Senare samma natt bad fadern "Kära Gud, gör mig till den typ av man som min son vill att jag ska vara."  - Croesus -

(null)
En present från en son till en far <3

Min pappa dog 1999. Det är längesen. Hans sista år var vår kontakt sporadisk. Men minnet av det svåra bleknar med åren och det positiva träder fram. Jag älskade honom. Han var min far. 

Livet och kontakter är inte alltid så där självklara som man tror och vill att det ska vara. Det får man ha respekt inför och inte döma eller fördöma. Blod är inte alltid tjockare  än vatten. Är min erfarenhet. 

Grattis alla pappor av alla de slag! Biologiska, bonus, pappers, fosterpappor osv… <3

(null)
En liten ängel på en keramikmugg…så glad, så söt <3

Förkylda jag önskar Dig en riktigt fin vecka! 

Kärlek
♥️

Taggar: #farsdag#grattis#intesjälvklart#ängel;

Kommentera inlägget här :