Glad att…

publicerat i Allmänt;
Fredag 26 november 2021

"Adventssakerna" är uppburna från källaren. Vi förbereder Advent.:-)
Och till den som undrar: vi har hittat ljusslingorna. ;-)

(null)
Även en båt har sin adventsstjärna :-)


Glad att:
Bocken nu är uppbyggd och står på plats. Detta fina hantverk. 
Om någon vill skämta om bocken som brinner: Lägg av! Inte kul. 

Glad att: 
Svenska kyrkan nu bett om ursäkt för alla övergrepp de utsatte samerna för. Det är stort! Nu väntar jag på statens ursäkt. Det finns visst en sanningskommision? 

Glad att:
Svenska damlandslaget i fotboll vann mot Finland igår i VM-kvalet. 

Trött på:
Tjabblet om den historiska onsdagen. Nu är det som det är, nu rullar processen vidare…nähä? Inte det? Alltid någon som ska vara där och peta och påpeka…leta syndabock heter den leken, tror jag? Och pressen vill ha "skandaler och konflikter" att skriva om…

Trött på:
Att förklara varför Black Friday är bra för oss med butiker. Och jag skäms inte alls. Men sänder en varning: se upp så att du inte blir lurad! (Som vid alla reor) Alla butiker är inte seriösa! 
Skämta om fenomenet gör jag gärna: 
(null)
;-)

Ett minne via foto dök upp idag. Vår gammelhund som dog i somras. Här en bild på Pavvo som liten. Första mötet hos uppfödaren. Jag minns hur jag kände hans lilla hjärta slå. Finns det något sötare än hundvalpar? <3
(null)
<3

Nu tillönskar jag Dig en riktigt fin Första Advent! 

Kärlek
♥️

Taggar: #adventssaker#vinst#bocken#ursäkten#samerna#svenskakyrkan#tjabblet#valp;

Kommentera inlägget här :