Novembervila

publicerat i Allmänt;
Söndag 21 november 2021

(null)
Vad är detta?

Natten var kall. Månen spred sitt starka vita ljus över gården. Frostig gräsmatta på förmiddagen att gå på. Vinden bitande kall. 

(null)
Solen står lågt nu. Man kan tro att det är ett eftermiddagsfoto men det togs klockan 11.47. 

Hög luft att promenera i. Skönt på sitt vis. Vi går till sjön där vinden tar i och biter i våra kinder. 

(null)
Jamenvisst är det isen som lagt sig under den kalla natten. Det är isen som syns på första kortet. Vilka former och mönster isen bildar! :-)

(null)
Blå himmel och det lila ljuset man kan ana i november, precis som på våren :-)

Vi tänder brasan i öppna spisen när vi kommer in. Jag gör iordning mitt dunderhonungsvattenoch njuter av den varma drycken. . Bästa medicinen i förkylningstider. <3 

(null)
Balder kryper ihop på pallen, nära brasvärmen och somnar gott. <3

Vi fixar några julklappar med hjälp av nätet. Man kan skapa och vara kreativ där också! :-)

(null)
Rosenblad i höstskrud

Det finns en vila

I höstens grå

I de nakna stammarna

I grenarna

Det finns ett vemod 

I höstens grå

I lövtäcket på marken

I det grå novemberljuset

Det finns en vila i löftet om en vår

(Skrev jag 11 nov 2020)


Känslan är den samma i år. För mig. Jag hoppas att du också finner en viss vila i höstmörkret. Var du nu än befinner dig i ditt liv. <3

Tända ett ljus och vila i det som ÄR. För en liten stund. 

(null)Rosenblad 

Tack för att du tittade in här! Varmt välkommen tillbaka. <3

Novembervila

♥️

Taggar: #novembervila#istid#skönhet#sjön#vinden#detsomär#lilaljus#frost;

Kommentera inlägget här :