Frostigt, krispigt, vackert

publicerat i Allmänt;
Måndag 22 november 2021 

(null)
:-)

Ja och nu tänker jag vara lite kaxig men med viss ödmjukhet. 
Jag tänker skriva om livet. Mina tankar om livet. 

Livet

Är inte bara "tjo och hej". 

Det är också:

Att

Gå ett varv till. -  men åt andra hållet 

Släppa greppet -  för att ta tag i något nytt

Åka bort - för att hitta hem

Lämna vägen - för att hitta en stig

Tappa takten - och dansa fritt

Ramla - och resa sig igen

Sluta titta - börja se

Sluta höra - börja lyssna

Förlora något - för att vinna något annat


– "Det är normalt att må skit ibland" säger psykiatrikern och författaren Anders Hansen. 

Att må dåligt då och då är ett tecken på att hjärnan förmodligen fungerar som den ska. (Källa: Expressen) :-)


(null)Frostigt, krispigt, vackert. November levererar! :-)

Några dagar i torpet har gjort gott I kropp och själ. Tacksam för det. 

Haft kontakt med kär vän idag, vi hörs alldeles för sällan Kontakten i dag värmde hjärtat. 

Och regeringsfrågan fortsätter…suck…Jag erkänner gärna att jag vill ha Magdalena som statsminister. Inte för att hon är kvinna utan för att hon är Magdalena. Och alternativet skrämmer mig. 

(null)Rosenblad i krispig skrud :-)

Ta hand om Dig! 

Ta hand om livet! 

Kärlek

♥️





Taggar: #frostigt#krispigt#vackert#livet#novemberlevererar#rosenblad#magda;

Kommentera inlägget här :