Balansgången

publicerat i Allmänt;
Måndag 8 november 2021

(null)
Just i solens sken känns det skönt att gå. Solglitter på åns vatten. 

Vi väntade oss snö. Igår kväll började det blåsa och regna och varning  var utfärdad. Men se vi slapp snön. Och i dag skiner solen. Och det är nästan vindstilla. Men kyligt. Dock + 20 på den inglasade balkongen. :-)
Snön kom och la sig över Uppland har jag förstått av vänners bilder på Fb. 

(null)
Till salu? Vore synd att mista detta charmiga fyrskepp. 

Så sitter jag där med tårar rinnande nerför kinderna igen. Lyssnar. Tar in. Så mäktigt. Så fint. Vadå? Årets "Så mycket bättre"…Jag gillar dem allihop men framför allt de här två: 
(null)
Bröderna Norén <3  ( Bild från Fb)

Det blev inget inlägg igår. Bristande ork och mycket värk dominerade dagen. :-(
Den där balansgången. Tacka ja med risk för skov eller tacka nej och kanske få må bra? Hm…jag vill inte behöva tacka nej till barnkalas! Jag ångrar inte mitt ja. Nu återhämtning. Alla med fibromyalgi eller liknande vet vad jag skriver om. Andra får försöka förstå. <3

(null)
:-)  (Från Fb). 

Jag envisas även i år med denna min "höst-tröst-dikt" 

Nej, hösten är inte att dö

I hösten vilar ett frö

Som sover under snö

För att vakna vid tö


Ett frö som blir en knopp 

En knopp av hopp

Som sticker opp

Värmd av solskensdopp


Till våren går en bro

Av tillit och tro

Att fröet kan gro

I lugn och ro

<3


I dessa tider: 
Tänd ljus i mörkret!
Kom ihåg att släcka dem!
Använd reflex!
Kör varsamt! 
Du är Värdefull! 

Kärlek
♥️




Taggar: #balansgång#fibromyalgi#höst#tröst#såmycketbättre#återhämtning#solglitter;

Kommentera inlägget här :