Vördnad

publicerat i Allmänt;
Tisdag 23 november 2021

(null)
Skata i träd :-)

"Ni har väl snö däruppe, förstår jag", säger folk. "Nä, inte en snöflinga". "Va? Det var märkligt!".
Javisst är det.. ;-) Men Gotland har snö och det har snöat i Vendelsö…:-)

(null)
Gråsparvar på frostigt tak i morse :-)

Det är kallt om kinderna på promenaden idag. När vi vandrar i parken får vi syn på en man som sitter på gräsmattan och ber. Vänd mot Mekka. En muslim. Bönestund. Jag känner en sån stark vördnad inför det jag ser. Blir uppfylld av respekt. Mannen har tagit en paus för att be. Helt öppet i detta land som är så islamfientligt. Men än så länge har vi religionsfrihet. Tack och lov. <3

(null)
Naket men tryggt står trädet där. Rotat. I vila.

(null)
Duva på broräcke. Fina kyrkan i bakgrunden. Den med kyrktuppen. :-) 

Blickar ut genom fönstret och ser hur himlen hela tiden ändrar färg. Ett skådespel. Så vackert! 
(null)

(null)

(null)

Wow!!!! Som jag sagt förut: November levererar! 
Känner vördnad inför detta också <3

Tack för att Du var här och delade en stund med mig! <3

Vördnad
♥️

Taggar: #vördnad#bönestund#reiigionsfrihet#respekt#snöfritt#fåglar#himlen#skådespel;

Kommentera inlägget här :