En bättre dag

publicerat i Allmänt;
Tisdag 12 oktober 2021

(null)
:-) 

Det kändes lite så igår kväll. Ibland innebär skov i fibromyalgin rena rama "kollapsen" för mig. Plötsligt så fungerar nästan ingenting i kroppen. Väldigt obehagligt. Jag blir totalt utmattad. Men efter en natt med  skaplig sömn, tar jag mig nu an denna dag. I tacksamhet över att må lite bättre. 

(null)
Himlen var "magisk" igår :-)

Nej, jag såg inte partiledardebatten häromkvällen. Hur intresserad jag än är av politik och hur viktigt det än är att vara uppdaterad så vill jag inte höra pladdret, okunskapen, populismen, lögnerna…. Politik ska vara ideologi, demokrati och framtidstro, för mig. Samarbete för goda lösningar. Men det är ju allt annat än det. Att prata om en viss färgsammansättning åt "vänster det går bra men att nämna en färgsammansättning åt "höger"…det är känsligt och kallas förtal…

(null)
Wisti :-)

Hur jag vet hur debatten lät när jag inte såg programmet? Har läst recensioner, kommentarer, sett klipp osv. Och är ju uppdaterad i övrigt om svenska politiken idag. 

Nog om politik nu :-) 
—————
(null)
Magiskt <3

Jag vet att det finns vetenskapliga ord och förklaringar till varför himlen ser ut just så här. Men just nu väljer jag att se "bortom". Jag väljer att se skönheten. Och då blir det magi för mig. 
Flummigt? Ja ja, men jag är ju sån ;-)  Det berikar mitt liv. 
Jag är ju sensitivt begåvad. Ett bra ord för det som annars kallas HSP, highly sensitive person. Ett medfött personlighetsdrag som finns hos 15 - 20% av den globala befolkningen. Jag skriver inte mer om det nu, Mer än att jag har har både nytta och glädje av att vara det, men också lidit av det. Kanske är du också sensitivt begåvad? Bra! Vi behövs. :-) För att genomskåda falskhet, varna för faror och förstå medmänniskors känslor, bland mycket annat. 

(null)
;-)

Till sist:
(null)
Den passar väl bra just nu i oktober. Samla skatterna i varje  årstid. De finns där. <3

Ett steg i taget, ett ögonblick i sänder…livet…<3

Tack för att du ville titta in här. <3

Ett steg i taget
♥️

Taggar: #bättreidag#politiskafärger#magiskt#hsp#sensitivtbegåvad#fibromyalgi#höstensskatter;

Kommentera inlägget här :