Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 24 oktober 2021
FN-dagen för information och utvecklingsfrågor
Och det är också bl a "Raggsockans dag" :-)

(null)
Ekbladet ser nästan ut som om det vore gjort i läder :-)

Det är grått och kallt när vi tar dagens långpromenad som inte blir så lång men ändå…skönt att komma ut i luften och skönt att röra på sig. Och skönt att komma in igen :-)

På tv:n är det fotboll. 

Jag tänker idag på alla dessa dödsskjutningar… på offren, på anhöriga…speciellt tänker jag på föräldrarna till de unga döda….på mammorna…Läser om en mamma vars son dog i Akalla 2016. Han var 15 år. Ett barn…Mammans ord om rapparen Einars död och uppmärksamheten kring honom, svider i mig:
Hon säger: – "Jag känner verkligen med hans familj. Men just den här storheten i sorgen för honom. Att folket på den sidan av Stockholm känner först nu att våldet måste ta slut, för att det kom och knackade på deras dörr. Det fick mig att brista. Mitt hjärta brast" (från Expressen)
Tänkvärt! Eller hur? 

När mörkret faller får vi tända ljus för dem alla. 
(null)


Läser också om det alternativa 34-punktsprogrammet för att stoppa våldet som mammorna i Järva har lämnat till riksdagen. Måtte politikerna lyssna på dem som är mitt uppe i detta!!!

(null)
Skönhet…brons?  Nej, löv… Alm eller sälg eller något annat? Blir osäker, det finns så många ovanliga träd här i området…:-)

Ny vecka stundar. Sista veckan i oktober. Med både Halloween och övergång till vintertid. 

Må Din vecka bli ljus och fin! 

Allt gott!
♥️




Taggar: #löv#läder#brons#fndag#dödskjutningarna#fåettslut#tändaljus#;

Kommentera inlägget här :