Nilla undrar

publicerat i Allmänt;
Fredag 19 augusti 2022

(null)
Gult är inte fult. Tvärtom, det är en  glädjefylld och söt färg. Här på älskad Krasse.  :-)

Ord. Ett ord som används ofta nu är "jovialisk". Man säger att liberalernas nye ledare är jovialisk. Men vad betyder det egentligen? Googlar…
Synonymer till Jovialisk: godmodig, gemytlig, munter, sällskaplig, hjärtlig mm.
Ordet används ofta om äldre män. ;-)

(null)     


Alla åldras. Utanpå och inuti. Det är den naturliga processen. Ändå lever vi i en tid där vi inte ska acceptera åldrandet, där vi gör allt för att förhindra det. Förhindra sprickorna, lappa, laga, måla över…åldrandet ses som "fult".. Vi matas med bilder på kändisar som "ser så mycket yngre ut än vad de egentligen är". Gäller främst kvinnor. Det börjar dock dyka upp fler och fler kändisar som vill visa upp "sitt rätta jag med alla skavanker"…hittills har jag inte sett någon som ser helt "naturlig" ut…;-)
(null)
Ett handtag på en gammal spade. Rostig och sprucket trä. Kanske inte vacker men som man ofta uttrycker sig om åldrande ting: "den har fått en viss karaktär" …eller patina…;-)

Patina betyder bland annat: "beläggning eller yta som vittnar om hög ålder."
(null)
Fredag! Önskar Dig en fin helg! Unna dig något du gillar! <3
Just nu önskar jag mig lägre luftfuktighet och absolut inte "skyfallsliknande regn" som det varnas för. Det önskar jag ingen! 

Kärlek
♥️

Taggar: #nilla#undrar#gult#jovialisk#patina#åldrande#helg;

Kommentera inlägget här :