Ärlig förundran

publicerat i Allmänt;
Onsdag 17 augusti 2022

Tisdag kväll: vid 21.30 går vi ut på gården för att "lufta oss". Det är mulet men ändå ljust, 22 grader varmt och en sydlig vind som brusar. Det prasslar lätt bland löven. Det känns nästan overkligt. En magisk kväll i augusti. 
 
Jag har inte sett så mycket av Allsången i sommar, har väl tröttnat lite. Men nu såg jag sista och funderar på vem som ska kunna axla Sannas mantel…för säga vad man vill om henne, hon är en "star" :-)

 

(null)
Det blev lite av "solrosens sommar" här på vår gård i år. Här ännu en. <3 Till glädje för oss och till Ukrainas ära. 

(null)
"Klibbigt" varmt idag. Molnigt. Maken målade ytterdörrar idag och de torkade väldigt snabbt i denna värme. 

(null)
En lite kortare promenad tog vi i värmen. Ner till sjön. Änderna uppmärksammade att vi kom och ville vara med. 

(null)
"Som ringar på vattnet" :-)
(null)

Ovanligt få bilder, med änder, på bloggen, denna sommar. ;-) Men nu dök de upp! :-D

Vi träffade en mamma och hennes två små barn som var nere och badade. Väldigt trevliga. Det bor ju mest äldre människor här omkring så kul med lite "ungdom". :-) Pojken var i den där åldern när allt är "störst", "jättestort", "dinosariestort" osv…tänk vad synd att man tappar den där känslan av ärlig förundran…:-)

(null)
:-)

Partiledardebatter? Nej tack, säger jag. Maken undrade om vi skulle förtidsrösta. Men nej, jag är fortfarande lite tveksam. Jag vet åt vilket håll men… ;-) 
Och debatter gör mig bara arg…
Citerar Robert Aschberg inför kvällens debatt: 
"Det finns alltid en risk för snömos" :-)

Värdefulla Du, tack för att du tittade in här! <3

Förundran
♥️

Taggar: #ärlig#förundran#störst#dinosariestort#solros#änder#somringarpåvattnet#snömos;

Kommentera inlägget här :