Hundens dag och politikens själ

publicerat i Allmänt;
Fredag 26 augusti 2022
Tema: Hundens dag <3
(null)
Hundar i mitt liv: Lakka, Cate, Pavvo och Balder. <3
Hundar är kärlek. Äventyr. Tålamod. Vänskap. Hjälp. Glädje. Lek. Allvar. Familj. 
En viftande svans. Tiggande ögon. Glädjeskutt och glädjetjut. Kärlek. En alldeles underbar kompis. <3  
<3<3<3
"Och nu över till något helt annat" :
Har politiken en själ? Finns det en själ i politiken? Finns det utrymme för tro och tillit? 
Enligt min mening är politikens själ ideologierna. Det som många inte bryr sig om längre. Men som är grunden för värderingarna. Ett flertal säljer sin ideologi till maktfullkomligheten. Hur ska man kunna känna tillit till dem? Hur ska man våga tro på framtiden? För inte så längesen klagade man och sa: "alla partier är så lika varandra". Nu finns en skiljelinje, enligt mig: rasism eller inte rasism? Och det står jag för. Och det gör det lätt för mig att välja sida. 
  (null)
En spis i äldre modell  (50-tal?) Står i gamla stugans kök. Används numera som "avstjälpningsplats". Maken vill nog ta bort den men jag gillar den, så den får vara kvar. :-)
———————-

Att det var Annie Lööf som var måltavla för terroristen i Almedalen…det är så skrämmande…och misstanken om att det fanns fler måltavlor…
"Hatet får inte vinna"
- Annie Lööf -
<3

(null)
Närbild Ängsvåd. Skönhet. Jag behöver naturens skönhet att njuta av i dessa hårda, ofta mörka, tider. <3

(null)

Angående Finlands statsminister som släppte loss på en fest…hon dansade och sjöng…


Tillönskar Dig en fin helg! Må solen på Dig skina! 

Allt gott
♥️








Taggar: #hundensdag#kärlek#familj#politik#själ#säljasinsjäl#måltavla#gammalspis;

Kommentera inlägget här :